Y AHORA, LAS EOI

De nuevo estoy aquí. De nuevo estamos en pie de guerra. Esta vez, ha sido Mariló quien ha creido oportuno enviarme este meme, el cual sigo muy gustosamente. Y no lo ha hecho en su condición de profesora de lenguas clásicas,no, sino por ser alumna de una lengua que la Consellería de ¿Educación? considera minoritaria. ¿Serbocroata? NO, ¿Friulano? NO,
¿ Guyaratí ? NO. Mariló es estudiante de ITALIANO.

Copio el texto y la imagen del meme:




En el primer trimestre de 2009, la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana va presentar una ordre que pretén regular les EOIs de la nostra comunitat.

Aquest document suposa un fort retall en l’oferta d’idiomes a tot el nostre territori amb la pèrdua de llocs de treball docent que aquest fet produirà, així com l’empitjorament de les seues condicions laborals i la defunció de les EOIs que es convertiran, de fet, en centres on s’estudie només l’anglés.

Nosaltres professors d’EOIs entenem que les nostres escoles són l’únic organisme públic que ofereix la possibilitat d’aprendre idiomes als seus ciutadans fora de l’ensenyament obligatori i en alguns idiomes (la majoria) l’única.

Volem assenyalar també el perill que suposa l’aplicació de l’esborrany d’aquesta ordre que comportaria la pèrdua d’un 25% dels grups que estan en funcionament en aquests moments.

Per tot això exigim:

1. que es diferencie entre l’oferta i la demanda d’un idioma com l’anglés de la resta dels idiomes:
2. que la Conselleria assegure l’ensenyament de tots els idiomes de la CEE i de l’àrab, el rus i el xinés;
3. una disminució de les ràtios per tal d’impartir un ensenyament d’idiomes de qualitat i efectiu;
4. una planificació adient d’EOIs i d’aularis;
5. que no es deixe a la voluntat política de l’administració educativa la creació i supressió de grups;
6. no posar cap nombre mínim per a la creació de grups ja que molts dels idiomes que se estudien a les EOIs només es poden aprendre en elles i que cada centre puga ofertar un grup de totes les llengües que ja s’imparteixen i en tots els nivells, per tal de garantir la continuïtat i la finalització dels estudis;
7. que la reserva de places, en règim presencial, per l’alumnat que demane estudiar anglés pertanyent al Cos de Mestres o de Secundària, prevista en l’esborrany, no siga atesa. Aquestes places podrien ofertar-se com a cursos específics o de formació en horari d’ 11 a 17 hores;
8. que es tinguen en compte criteris com ara la ruralitat (cap comarca pot quedar sense oferta d’idiomes per no trobar-se prop d’un àrea urbana) i les necessitats de la societat en quasi totes les comarques en determinats idiomes per motiu de la immigració (sanitat, forces de seguretat, ajuntaments...) per a la creació de grups;
9. que s’escolte la direcció del centre a l’hora de determinar el nombre d’unitats d’una EOI;
10. igualtat d'oportunitats entre alumnes oficials i lliures en les proves de certificació, i per això, l'eliminació de la Fitxa Individualitzada de Seguiment (FIS);
Por cierto,el próximo día 7 de junio van a haber elecciones al Parlamento Europeo, o sea, estamos en Europa. Y si estamos en Europa ¿ por qué hacen estas barbaridades? Que pretenden ¿ qué sólo hablemos inglés? ( que ya es mucho pretender)

Paso el testigo a:
Mario
Santi
Annula
Isra
Antonio

5 comentarios:

santi dijo...

Gràcies pel testimoni. Intenteré fer alguna cosa aquets dies.
L'assumte és, com de sovint, indignat.
El grec també está en perill, si eliminen finalment idiomes amb menys de 15 alumnes.
Salutem plurimam

Virginia dijo...

Te he enviado el meme; ya veo que lo tienes; pues bueno, ya está.
Otra preocupación "lingüística "en mente. Nos salen como champiñones.
Γεια σου!

Annula dijo...

¡Buenas! Ya he publicado el documento en mi blog, gracias por pasarme el testigo. Esperemos que también con esto den marcha atrás. Suerte con tu aprendizaje del griego, jeje, ¡saludetes!

Antonio Parra dijo...

Mertxu, faena feta.

Anónimo dijo...

Per que no:)